Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Thursday, April 19

Repost: Jejak Usia, Jejak Iman

ASSALAMUALAIKUM WBT


Alhamdulillah semuanya berlaku seperti yang dirancang. Alhamdulillah juga Allah masih memberikan keberkatan usia pada diri ini. Semoga hari-hari yang mendatang akan ditempuhi dengan sebaiknya.. Ameen ya Allah..


Sebenarnya sekadar ingin berkongsi hadiah yang indah ini buat semua, hadiah ini terkesan di dalam hati dan jiwa... Semoga Allah merahmati dan menyayangi dirinya selalu.. Dan memberikan kebahagiaan dan kegembiraan buatnya.. Ameen ya Allah.. 



.........................................................................................................................


Selamat Ulang Tahun Kak Nam, Adik Alya, Ukhti Azimah, Ukhti Annur

... Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah.. segala syukur dan puji-pujian kepada Allah Tuhan semesta alam dan selawat serta salam ke atas junjungan  baginda Muhammad saw..

Hari ini sepatutnya lia tak akan online, tapi memandangkan hasrat hati nak tulis entry untuk seorang  sahabat, maka ku buka juga lappy kesayangan ini. Actually bukan untuk seorang sahabat sahaja tapi untuk empat orang. Bulan empat bersamaan empat orang sahabat lia sambut ulang tahun.

18/04/19___ Kak Nam
 Gadis Selangor(otw jadi milik orang). Kak Nam ini, lia kenal melalui laman sosial blog, dari komen entry blog kak nam.. kami berdua chating, dari chating  pernahlah juga mesej and kol... Tak sangka boleh kenal Kak nam, tapi itukan ketentuan Allah.kan Allah ada berfirman jika dia berkehendak sesuatu, maka Ia hanya berfirman"jadilah engkau,lalu jadilah ia"(2:117)
Begitu juga perkenalan kami berdua, Allah swt juga yang berkehendaki.Kami mula chating pada 11/11/11 taksilaplah Kalau kak nam baca post lia ni, lia nak ucap selamat ulang tahun yang ke...(lia tak ingat umur kak nam)Lia  tadinya nak kol akak untuk wish bday tapi heheheee..... rahsia
Semoga perkenalan kita ini sentiasa dipayungi dengan kasih sayang Allah swt... inyaAllah.
Kak nam banyak ajar lia melalui post-post akak... Terima kasih perkongsian ilmu itu kak...
Walau engkau jauh di seberang laut cina selatan...
dan walau ku tak pernah melihat kak nam... itu bukan jadi penghalang untuk jalinkan ukhuwwah fillah kan???. Betulkah kak nam? Tapi lia percaya satu hari nanti Allah pasti temukan kita berdua...amin..
Sayang kak nam... muah!

"Ya Allah terima kasih hadirkan teman-teman yang mencintaiMu dalam hidupku... Terima kasih atas nikmat yang tak terhingga ini, Ya Rahman.. semoga para sahabatku ini berada dalam naungan kasihMu... "

Tulisan lia tak cantik sori, ini je lia mampu berikan.. 
harap kak nam, adik alya, ukhti azim dan ukhti annur menyukainya

  
Sahabatku...
-Semoga redhaNya sentiasa bersama kalian
-Semoga meningkatnya usia kalian seiring dengan meningkatnya iman kalian wahai sahabatku...
-Kerjakan apa yang diperintahkanNya dan tinggalkan apa yang dilarangNya..
-Lia sentiasa ada dibelangkan kalian menyokong apa yang baik dan pastinya menjadi pembangkang nombor satu yang buruk hehehehhehehe.....InsyaAllah.
-Maaflah lia takda hadiah untuk kak nam,adik alya , ukhti azim dan ukhti annur.. hanya doa akan ku panjatkan bagi kalian semua...
-Salam jejak usia....jejak iman.....(n_n)
- semoga hubungan kita ini hingga ke jannahNya...
- Semoga kalian semua tetap mengajar lia tentang sesuatu....insyaAllah..
-Sayang Kak Nam, Adik Alya,Ukhti Azim,Ukhti Annur...Muah![pipi kanan,pipi kiri(hehehehhehhe)] 

p/s: kata-kata tak power tapi jika ianya tertinggal kesan dihati maknanya hajat dihati lia telah tertunai...penulis entry ini berada dalam keadaan sakit.. moga didoakan cepat sembuh ya.. terima kasih... akhir kata... mari kita raih cinta Pencipta kita,,, insyaAllah.

...........................................................................................................

p/s: peluk cium nam buat lia yang jauh di mata namun dekat di hati. insyaAllah.. semoga Allah segera temukan kita. Seandainya maut datang sebelum kita sempat bersua, semoga kita akan bertemu di JannahNya.. Ameen ya Allah.. 





2 comments:

ukhti,mardhiah said...

selamat hari lahir Nam.
Moga dikurniakakan segala yang dihajati.
:)

nam said...

terima kasih mard sayang..

ameen ya Allah..

semoga Allah mengurniakan segala yang mard hajati jugak.. ameen ya Allah.. :D