Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Thursday, May 10

Dalam Dakapan Kenangan Semalam

ASSALAMUALAIKUM WBT


Dalam Dakapan kenangan Semalam, 10 Mei 2000 adalah tarikh yang terpahat dalam ingatan. Walaupun sudah lama ia berlalu, ingatan cukup kuat terhadap peristiwa bersejarah itu masih dalam ingatan. Apabila sampai pada tarikh ini, peristiwa ini terus berputar dalam kotak fikiran. Semua kenangan yang telah tersimpan kemas, di buka satu persatu. Ia seperti menjadi kewajiban pada setiap kali menjelang tarikh ini.


Kenangan hanya berjaya di simpan hingga usia menjangkau 11 tahun, selepas itu tiada kenangan indah lain bersama kekasih hati. Namun kenangan itu menjadikan kami sekeluarga lebih berani. Walaupun ujian ini datang menimpa, tetapi di sebaliknya terukir pengalaman yang sukar dilupa, seandainya Allah tidak mengambil apa yang kami cintai, mungkin kami masih tidak menjadi seperti hari ini.


Tidak sempat hendak menyatakan dan melakukan sesuatu yang menjadi idaman jiwa. Memohon maaf dan memeluknya seketika. Jika nam sedar ia akan pergi secepat ini pasti nam akan lakukan ia terlebih dahulu. Meluahkan rasa bahagia dan berbangga punya pemimpin sepertinya. 


Ayah... Lin bangga punya ayah yang garang dan tegas seperti ayah........

Tarikh kelahiran pemimpin nam ini tidak sepenting tarikh ia meninggalkan kami pergi. Apabila tarikh ini semakin hampir, airmata akan menemani kami. Mengingati kenangan dan kebahagian bersama si dia yang di cinta. Airmata mengalir bukan kerna tidak redha dan pasrah atas takdir Illahi tetapi kerna kenangan semalam yang menghimpit hati. 

Memohon Allah menemukan kami kembali suatu saat nanti. Untuk menyambung cinta dan kasih yang tidak berpenghujung. Jasad mungkin terkubur namun kasih yang pernah tercipta akan terus bermain dalam otak fikiran dan berkekalan dalam hati dan perasaan.. 


Seperti kata sahabat nam yang juga kehilangan ayah.

" Ayah kita tidak berada di dunia, Allah ambil dahulu. Kat akhirat nanti dapat balik.. InsyaAllah"


 Benar katanya di dunia kita terpisah namun di akhirat bakal berjumpa kembali. InsyaAllah.

Airmata mengalir saat entry ini ditulis namun dapat ditahan. Semoga perpisahan ini menjadi asbab kekuatan dan kelebihan yang ada sekarang. Semoga ujian yang menimpa menjadikan kami lebih dewasa dari 12 tahun dahulu.


3 comments:

kinakona said...

Akak buat sy bertambah sedih kerana sy bakal meninggalkan ayah tk lama lg. ;'(

ukhti,mardhiah said...

Semoga yang terbaik untuk awak Nam..

Doakan untuk ijtima yang akan diadakan di penang 25-27/5 di masjid daerah balik pulau..

:)

Abu Zarim Mohamad said...

ya Allaaaaahhhh,,,sedih nyeeeee,,,,dah la jauh di mata keluarga,,,,nanes2 bace entry ni,,past bace yg entry pautan http://doauntukaku.blogspot.fr/2012/05/antara-cebisan-cebisan-hatiku.html ni skali,,pon sedih gak,,:),,,doakan gak,,,moga Allah kuatakan akak,,,ayah akak sakit pe ea?