Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Monday, July 6

Aku Rindu




Selawat dan Salam Kepada Junjungan Mulia Rasulullah SAW, Salam kepada 
Keluarga Baginda dan Sahabat Baginda Sekaliannya.



Ya Allah...

Aku sedang menanggung rindu..

Rindu yang terpendam sekian lama,

Rindu yang membara saban hari.


Ya Allah..

Aku rindu pada KekasihMu,

Kekasih Teragungmu,

Yang bertungkus lumus untuk agamaMu.


Ya Allah..

Pilihlah aku dalam kerja agamamu,

Aku makin jauh membelakangi tugasku,

Aku rindu ingin meneruskan kerjaku.


Ya Allah..

Aku rindu pada insan yang bergelar ibu dan ayah,

Rindu pada kerisauan mereka kepada ku,

Aku rindu semua perkara tentang mereka..


Ya Allah..

Berkatilah insan-insan yang ku rindui,

Pilihlah aku dalam kerja agamamu,

Supaya terubat rindu ini..



p/s: sedih mengenang kenangan semalam. 





No comments: