Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Thursday, March 29

"Wall" Saya

ASSALAMUALAIKUM WBT


facebook ini macam rumah kita
atau kadang-kadang macam bilik kita
orang boleh datang dan tengok
kadang-kadang kita tidak jemput
kadang-kadang kita jemput dengan sedar
dan kadang-kadang kita jemput tanpa sedar
dan yang lebih membimbangkan ada yang datang masuk rumah kita tanpa kita sedar






Jadi kepada sesiapa yang nak masuk "rumah" saya, 
Sila rujuk "wali" saya..
Tak cakap kat saya pun tak per..
Terus saja menghadap mereka..
Kalau nak tengok "wall" saya..
Silalah minta izin dengan "tuan rumah" dulu..
Cara berhemah lebih mulia..


Kalau kat facebook, nak jadi "kawan" kena tekan button "ADD"
Kalau sudi berkawan akan di "APPROVE"
Kalau tidak sudi berkawan akan di "HIDE" or " IGNORE"

Begitu juga situasi di dunia nyata,
Kalau nak taaruf atau nak tengok "WALL" saya, sila jumpa "WALI" saya,
Sebelum taaruf kena istikharah dulu, bila dah yakin baru datang taaruf,
Lepas taaruf dan dah tengok "WALL" saya, balik dan istikharah lagi..
Jika cukup yakin baru boleh "ADD" saya..
Jika kurang yakin, tidak mengapa, ada "REQUEST" lain yang boleh di buat..
Allah akan sampaikan bila sudah tiba masanya.. insyaAllah


p/s: ada maksud tersirat di sebalik entry ni.. sekian terima kasih.. wink..wink.. ^^

4 comments:

Egg Head said...

huhuhu.....tapi saya x ada FB...x tau pula....huhuhu...lawak pula akak nie kan!!!

Norsha said...

emm...bagus2, langkah berjaga-jaga...

RuMaH TuA said...

Betul.... :-)

akak nk bertudung labuh said...

Maksud apa tuh.? Moga Allah sampaikan maksudnya?.. Hehe. Bila da ADD N APPROVE, sila add event ke Wall saya..... ^_^