Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Monday, August 27

Berhenti menulis

ASSALAMUALAIKUM WBT

Ramadhan sudah melabuhkan tirainya,
Syawal menggantikan suasana,
Semua gembira menyambutnya,
Namun mengapa ada yang berduka?

Menangis hiba membiarkan dia pergi,
Datang berkunjung hanya setahun sekali,
Tidak pasti adakah dapat bersua kembali,
Kerna ajal belum pasti..

Mungkin belum terlambat rasanya nam nak mengucapkan "SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN" kepada setiap yang mengenali nam di alam maya dan juga di dunia nyata. Nam minta maaf dan mohon halalkan jika ada terambil atau termakan sesuatu kepunyaan kalian tanpa meminta izin terlebih dahulu. Dan nam minta maaf juga andai ada kata-kata dan perlakuan nam yang menguris hati dan perasaan tanpa nam sedar akan kesilapan itu. Harap doakan nam berjaya dalam perlayaran kehidupan yang baru nam hendak mulakan, kadang-kadang badai melanda dan menghayutkan nam ke tebing semula. Semoga Allah SWT sentiasa merahmati dan memberikan kasih sayangNya kepada kalian semua yang selalu di kasihi dan di cintai oleh nam..


Ada satu pengumuman penting nam ingin beritahu disini. Ini mungkin post (entry) nam yang terakhir kerna nam ingin menyepikan dari dunia blogging ini. Semoga Allah mudahkan, berat rasanya ingin membuat keputusan ini memandangkan nam sangat gemar menulis. 

Kepada insan-insan yang dikasihi Allah, yang selalu memberikan nasihat dan kata-kata semangat untuk nam, nam ucapkan ribuan terima kasih. Nam sedang cuba memuhasabah diri dan memperbetulkan diri. InsyaAllah.. Semoga Allah muliakan kalian di dunia dan akhirat.. ameen ya Allah.

Akhir kata dari nam, teruskan usaha iman dan amal hingga ajal datang menjemput kalian semua. Semoga Allah berikan hidayah kepada semua dan semoga sama-sama kita menuju ke syurga abadi. Ameen ya Allah. 

4 comments:

Hidayatullah said...

slamat ari rye kak. wah nk stop blogging. takut hilang tawajuh ke. huhu. taklim masturat n bwk org jgn dilupa.huhu

Egg Head said...

selamat hari raya....
maaf zahir n batin...okai

1st semoga allah istiqamahkan akak..dalam kerja agama....
2nd semoga jadi lebih tawajuh.....
3rd nanti akak kawin jgn lupa jemput makan nasi minyak...okai

lastly....maaf zhr n batin..sekali lg

LeiyaUmairah said...

em...

fuad ansari said...

membaca dengan kesedihan... T_T

sy juga bercadang utk mengucapkan selamat tinggal kepada dunia blog.. tapi, ia mmg agak sukar..

selamat hari raya... maaf zahir n batin..