Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Monday, November 21

Cerita Tentang Kita

ASSALAMUALAIKUM WBT





Nukilan ini khas buat seorang sahabat yang di kasihi oleh Allah SWT.. Buat sekian kalinya saya kehilangan seorang lagi sahabat yang banyak menasihati dan mengingatkan diri ini.. 


Hanya satu yang saya pinta darinya andai sahabat membaca nukilan ini.. 


"Maafkan nam atas semuanya dan halalkan ilmu yang nam ambik dari anda.. Anda sentiasa ada dalam ingatan nam.. Kerna ukhwah ini sangat berharga buat nam"


Teman..
Pergenalan kita terjadi kerna izin dari Yang Esa...
Kita berteman dan berukhwah dengan mudahnya..
Tidak mengenal nama ataupun wataknya..
Tiba-tiba terikat dengan ukhwah yang nyata..


Teman
Ukhwah yang ada manis dirasa..
Walaupun kadang-kadang badai melanda..
Itu hanya ujian buat kita...
Menguji hati yang menyayangi sesama..


Teman...
Ikatan ini sangat bermakna..
Buat diri yang tidak sempurna..
Walaupun banyak kesilapan yang menimpa..
Dirimu sentiasa ada bersama...


Teman..
Namun ikatan yang tercipta..
Tidak seperti yang di harap kita..
Ukhwah yang tercipta terputus juga..
Akibat diriku yang banyak dosa..


Teman..
Maafkan aku atas semuanya..
Melukakan dirimu sentiasa..
kerna sikapku yang tidak dewasa..
melupakan perasaanmu yang ada..


Teman..
Telah ku cuba untuk buatmu bahagia..
Ingin ku lihat senyumanmu sentiasa...
Tapi nampaknya tidak berjaya..
Kerna kamu masih berduka seperti biasa..


Teman..
Bukan niatku meninggalkan kamu..
Aku perlu pergi jauh dari diri mu..
Kerna tidak mahu terus melukakan mu..
Andaiku tiada kamu akan bahagia semula..


Teman..
Tidak akan ku lupa pengorbanan dirimu..
Mengajar dan menasihati diriku selalu..
Akan ku simpan semua amanat darimu..
Supaya dirimu tidak luput dalam hatiku...




p/s: ini khas buat sahabat yang sama-sama menangis dan ketawa bersama saya dulu.. namun sekarang dia tiada lagi.. dia yang pegi jauh atau mungkin juga saya yang menghilangkan diri.. (T__T).. sangat rindu saat itu..

No comments: