Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Wednesday, November 9

"Hari Kekasih???"

ASSALAMUALAIKUM WBT.





Berapakah harga sebuah pengorbanan dan kesetiaan??

Kesetiaan si gadis di ukur dengan kesediaan untuk menyerahkan jiwa dan raganya sebelum menikah.. benarkah begitu kesetiaan? Astagfirullah..

Selepas berkorban 9 bulan mengandungkan si kecil itu, bila sampai masanya si kecil itu di buang ke dalam longkang, tong sampah.. benarkah begitu harga pengorbanan? Astagfirullah..


.........................................................................................


Valentine's day, mesti ramai tahu hari apa ini. Hari kekasih kan?? Ia jatuh pada tarikh 14 february setiap tahun. Pada saat ini pasangan kekasih yang bermadu kasih menyambut hari kekasih yang tidak pernah tercatat dalam kalendar islam di antara hari-hari yang patut di sambut.


Pada hari itu, si jejaka meminta si gadis membuktikan kesetiaan dengan mengorbankan maruah dan harga diri. Kerna cinta pada si jejaka, si gadis rela menyerah diri. Astagfirullah.. Begitukah nilainya cinta?? Andai si gadis tidak ingin membuktikan kesetiaan maka si gadis akan di tinggalkan.. Begitukah cinta?? Tanpa akad yang menghalalkan cara, si gadis menyerahkan diri. Bergelombanglah keduanya dalam zina yang di murka Allah. Astagfirullah.. Kedua-dua mereka berjaya di goda syaitan, saat itu nafsu jadi raja dalam diri.. Astagfirullah.. 


Selang beberapa minggu, si gadis di sahkan hamil. MasyaAllah.. Hadiah dari Allah, atas bukti "cinta" mereka.. Apabila mengandung si gadis meminta si jejaka bertanggungjawab atas anak yang di dalam perutnya. Namun si jejaka enggan, maka si gadis kecewa dan menggugurkan kandungan. Astagfirullah.. Tetapi ada juga si jejaka yang pada awalnya sanggup untuk bertanggungjawab, namun apabila sampai masa melahirkan. Si kecil yang tidak mengerti apa-apa di buang di dalam tong sampah, dalam sungai, dalam longkang, di tanam hidup-hidup dan ada juga yang di pam di dalam tandas.. Astagfirullah.. Dunia akhir zaman..


Sejak bulan september hingga sekarang, kita asyik mendengar berita tentang pembuangan bayi dan kekejaman manusia terhadap mereka. Sedarkah apakah puncanya?? Jika di kira sejak bulan 14 february hingga 09 november sekarang, ia hampir 9 bulan. Ia sama dengan tempoh kematangan bayi dalam perut. Jadi bayi-bayi yang terbuang dan di bunuh kejam ini mungkin  adalah "hadiah" atas sambutan hari valentine itu. Astagfirullah..


Inilah "hadiah" atas sambutan hari valentine itu....



















"Ya Allah yang Maha Pengampun lagi Maha Pemaaf, ampunkan kami atas dosa kami, ampunkan kami atas sifat sambil lewa kami. Ya Allah, ampunkan kami atas sikap tidak berperikemanusiaan kami, ampunkan kami atas sikap melambau batas kami. Ya Allah kami khilaf, ya Allah, kami lemah, kami tidak mampu menegur mereka dan kami juga tidak mampu menegur diri kami. Ampunkan kami ya Allah. Selamatkan anak-anak cucu Nabi Adam ini Ya Allah supaya tidak terpedaya dengan nafsu. Supaya tidak terhumban dalam neraka atas silap mereka ya Allah. Selamatkan kami dan bantulah kami. Kami takut dengan azabMu ya Allah. Ya Allah, lindungi anak-anak cucu ku nanti ya Allah dari perkara yang meraih murkaMu. Lindungi seluruh umat islam ya Allah. Berikan hidayah dan petunjuk menuju Mu ya Allah.  Ya Allah, tetapkan kami dalam jalan kebenaranMu ya Allah. Hidupkan dan matikan kami dalam iman dan taqwa kepadaMu. Kami perlu Engkau ya Allah... Ameen ya Allah"



p/s: tercalar hati apabila melihat si kecil yang tidak berdosa ini di lakukan begini. 

Selitan doa : 

"Ya Allah, berikan aku jodoh yang beriman dan beramal soleh. Berikan aku jodoh yang menjadi pekerja agamaMu, berikan aku seorang suami yang menjadikan dakwah sebagai maksud hidupnya, berikan aku seorang suami yang boleh mengajak aku keluar di jalan Mu. Ya Allah berikan aku anak-anak soleh dan solehah yang menjadi daie, daiedah, alim, alimah yang menjadi pengusaha agamaMu juga. Kekalkan kami dalam iman islam Ya Allah dan tempatkan kedua orang tuaku, keluargaku, saudara-saudaraku dan aku di samping kekasihMu kelak..ameen ya Allah" 

6 comments:

Unknown said...

mashaAllah....nice...

LeiyaUmairah said...

Akak Nam..
sukanya entry kali ini...

Hidayatullah said...

speechless.. totally speechless

nam said...

tuan fuad akmal:

Allah hebat!!

iman lemah bila tiada usaha atasnya.. (ckp utk diri sendiri)... (",)

adik leiya:

terluka hati akak lihat bayi di zalimi cam tue... isk3.. dunia akhir zaman...

semoga Allah ampunkan kita atas dosa kita.. ameen ya Allah..


tuan yatt:

tiada kata yang mampu terucap apabila melihat kezaliman.. (T__T)

fuad ansari said...

hadiah valentine yg tidak disambut dengan baik..

kalaupun tidak suka, sambutlah dengan baik..

mungkin perkahwinan harus dimudahkan (ironinya, memohon kelulusan utk berkahwin dari jabatan agama juga memakan masa yg agak lama..)

nam said...

tuan fuad ansari:

hadiah yang tak di hargai.. astagfirullah..

walaupun sebenarnya jika sudah berkahwin hadiah itu sangat di nanti.. (",)..

p/s: makan masa berapa lama?? almaklumlah tak tahu.. hehe.. (",)