Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Friday, June 17

Hanya KepadaNya Tempat Berharap



Aku memilihMu untuk ku letakkan harapanku
Aku, hamba yang zalim benar-benar takut kepadaMu
Aku memohon kepadaMu kerana sesungguhnya aku tahu
Engkau cinta kepada hamba yang meminta kepadaMu
Aku pasrahkan semua urusanku setelah berdoa
Kepada Tuhan Yang Maha Bijaksana
Jika berkenan, maafkanlah dosa-dosaku
Ampunkan aku wahai Yang Maha Pencinta
Inilah doa yang Engkau sahaja berhak menerimanya
Engkau anjurkan hamba-hambaMu yang berbakti agar berdoa
Engkau yang berkata" Jangan berputus asa"
Kepada hamba-hambaMu yang terlanjur.



(copy paste daripada buku TERAPI PATAH HATI )

No comments: