Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Friday, June 17

Penghargaan Buat Mereka Kekasih Hatiku

ASSALAMUALAIKUM WBT




"Ya Allah, betapa Kau tahu bersyukurnya aku di atas nikmat islam ini, walaupun aku sedar dosa bertimbun, amalku seciput, iman senipis kulit bawang tapi aku sangat bersyukur hadirnya insan-insan beriman, sahabat-sahabat yang banyak mengtarbiah diriku seperti ini melalui kata-kata, perbuatan, luahan rasanya aku mengenal erti persahabatan dalam akidah islamiyah, bertapa aku ingin bersahabat dengan mereka hingga ke syurgamu, sucikan hati kernaMu, menjunjung amanahMU atas kalimah tauhid nan satu"




p/s: penghargaan buat insan-insan yang Allah hadirkan dalam hidup hamba untuk membantu mentarbiah diri supaya menjadi lebih baik. insyaAllah. harap Allah SWT sentiasa merahmati kehidupan mereka di dunia dan akhirat. amin. insyaAllah. hanya Allah SWT yang mampu membalas semua jasa kalian.. mereka merupakan keluarga, sahabat dan teman hamba dunia dan akhirat. insyaAllah.. (n_n)



No comments: