Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Tuesday, September 6

melawan arus

ASSALAMUALAIKUM WBT




Wahai saudaraku,
entah bagaimana inginku nyatakan padamu,
tentang segala isi hati yang semakin bersarang di jiwa ku,
ingin sahaja ku meluahkan padamu,
namun ia mungkin akan menghampakan dirimu.


wahai saudaraku,
mungkin aku berbeza dari dahulu,
tapi perbezaan diriku bukan pengakhiran hubungan kau dan aku,
kita masih ada hubungan saudara,
yang mengukuhkan ikatan kita,


wahai saudaraku,
aku tahu kau mungkin kecewa dengan keputusanku,
bukan niatku menyakitkan hati mu,
tapi apakah daya hatiku telah terpaut pada sesuatu,
bukan kerna ajakan manusia sebaliknya hidayah yang datang menimpaku,


wahai saudaraku,
aku tidak mampu untuk kembali berubah hanya kerna untuk dirimu
kerna telah ku genggam erat semua amanat,
tekad di dada semakin kuat,
akan ku gagahkan juga untuk mendapatkan ia.


wahai saudaraku,
bukan aku tidak kasih pada dirimu,
namun kasihku padamu,
tidak sekuat kasih ku pada Tuhanku,
dan kasih ku pada kedua orang tuaku.


wahai saudaraku,
ku korbankan semua untuk meraih rahmat dari Tuhanku,
sebagai penghargaan buat ibubapa ku,
kerna ku tidak punya kerjaya yang boleh dibangga,
atau harta benda yang mengaburi mata.


wahai saudaraku,
sesungguhnya aku menyayangi dirimu,
lantaran aku dan kamu,
bersama berkongsi cerita suka dan duka,
sejak awal kelahiran diriku.


Wahai saudaraku,
ku mohon kamu redai aku,
ku harap kamu sokonglah aku,
ku perlu hanya itu darimu,
sebagai penguat semangat untuk memulakan perjalanan kehidupanku.


p/s: semoga kamu mengerti isi hatiku wahai saudaraku... semoga Allah melimpahkan rahmat dan memberikan taufiq dan hidayah buat dirikku, kamu, keluarga dan seluruh umat islam. ameen.. 

2 comments:

Abu Zarim Mohamad said...

moga Allah istiqamah kan mu,,,
moga Allah kuat kan mu,,
moga Allah permudahkan jalan mu,,,insyaAllah,,,ameen,,

nam said...

abu zarim:

ameen ya rabb..

terima kasih ye.. (n_n)..

semoga Allah kuatkan awak dalam usaha agama ini.. ameen.. =)