Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Friday, July 22

CINTAILAH RASULULLAH SAW

ASSALAMUALAIKUM WBT

Sayangnya Nabi Muhammad kepada umatNya.. Hingga menitis airmataNya melihat penderitaan umatNya. Tetapi kita masih alpa dan lupa untuk berselawat ke atas Nya. Inikah cara kita bercinta? Bercinta dengan kekasih Allah. Sedangkan namaNya tidak kita ungkapkan di bibir. Mengapa begitu? Wahai Manusia ingatlah kepada Nabi Muhammad yang bakal memberikan syafaatNya kepada kita di mahsyar nanti. Semoga kita sentiasa mencintai Kekasih Allah iaitu Muhammad Ya Rasulullah...


p/s: menangis si fakir ini apabila melihat video ini. bertapa kasihnya Nabi kepada kita. Semoga Allah menetapkan rasa cinta di hati ini kepada Rasulullah SAW. Semoga kita menjadi hamba yang taat dan umat yang bahagia di akhirat kelak.

2 comments:

Unknown said...

semoga Allah beri sy taufik untk amalkan sunnah nabi sampai akhir hayat saya..

nam said...

anak pendang sekeluarga: ameen.. semoga Allah menetapkan hati awak untuk mengamalkan.. semoga Allah memberikan taufik dan hidayah kepada seluruh umat islam juga.. ameen... (n_n)