Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

" sesungguhnya Allah berfirman: 'Aku bersama hamba-Ku selagi mana ia mengingati-Ku dan kedua-dua bibirnya bergerak (untuk berzikir)" (Riwayat Ahmad dan Ibn Majah)

Tuesday, May 10

11 Tahun Dalam Kenangan.. (T__T)

BISMILLAHHIRRAHMANIRAHIM.




Andai dapat ku undurkan masa ingin sekali aku kembali ke masa lalu supaya dapat aku beramah dan bermanja dengan insan yang aku panggil "ayah". Pergi tanpa ku duga dan tanpa sempat aku menyapa. Belum puas aku mencium tangannya sewaktu aku berangkat ingin kemana-mana. Ingin saja aku kabarkan padanya betapa aku rindu padanya. 

Ingin saja aku lakukan semua untuk membalas semua jasanya kerna telah mendidik kami dengan jayanya, walau masa hanya seketika kita bersua, sebelas tahun dalam kenangan mana mungkin dapat ku lupa. Walaupun "ayah" garang dan tegas orang nya namun "ayah" adalah terbaik buat kami semua. 

Andai diizinkan ingin saja aku berbakti padanya ketika ia sedang sakit di hospital sana. Ingin saja aku korbankan seluruh tenaga dan masa untuk setia menunggunya. Namun apakah daya, ketika itu aku masih muda remaja atau barangkali masih kanak-kanak di mata mereka. 

Tapi terkilan rasa dijiwa kerna tidak sempat mencium tangannya ketika ayah masih bernyawa. Tidak sempat aku nyatakan padanya bertapa aku rindu saat ketika ayah dirumah dan memarahi kami kerna akibat perangai buruk kami. 


Malam itu kilam semua, kabar buruk yang aku terima. Ayah telah pergi buat selama-lamanya. Rasa seperti hilang pendorong keluarga. Tapi apakah daya Allah sudah takdirkan semua, dengan rela aku terima. InsyaAllah. Namun aku redha atas ketentuanNya, Dia mengambil insan yang ku kasihi kerna Dia lebih mengasihi ayahku.. InsyaAllah.. (n_n)...


Kenangan bersama ayah akan kekal dan terpahat dalam ingatan... InsyaAllah... Semoga ayah lebih bahagia disana kerna sesungguhnya Allah lebih menyayangimu wahai walidku.. 


Ayah hanya doa yang dapatku kirimkan padamu kerna tiada yang lebih baik daripada itu.. Ayah, ku mohon maaf buat segalanya kerna mungkin dulu aku penah kecewa dan menghancurkan harapanmu.. Halalkan semua makanan dan minum yang penah ayah beri padaku sepanjang sebelas tahun aku hidup denganmu.. 


p/s: mood sedih hari ni sebab 10/05/2011 menandakan dah sebelas tahun ayah tinggalkan kami. tapi tidak mengapa, apabila ayah tiada kami belajar untuk jadi lebih kuat dan berjuang untuk masa depan kami.. Terima kasih kepada Allah kerna sentiasa memberikan kekuatan dan harapan untuk teruskan perjuangan tanpamu di sisi.. Semoga ayah bahagia di sana.. Amin.. (T__T)



No comments: